torsdag 21 mars 2013

The fault in our stars + blandade tankar

Hade grymt trevligt på eventet ikväll som anordnades av Lisa Bjärbo och Bonnier Carlsen. Vi diskuterade som sagt John Greens The fault in our stars (mer om den sen) och det var så kul att få prata denna underbara bok med andra som tycker att den är minst lika underbar. Stötte på den här tjejen vars blogg jag läser med jämna mellanrum och som nog har coolaste bloggnamnet ever..

Mer om eventet och den underbara boken imorn, måste bara skriva ner alla tankar jag har just nu.

Läsandet/skrivandet - Det har vart så fantastiskt att kunna läsa en bok i ett svep och verkligen ha tid för det de här dagarna. Det har också gett mig mersmak för skrivandet och jag känner mig mer laddad än någonsin..

Jobb - har varit några omvälvande dagar och jag kommer behöva fatta stora beslut.. så är det. Just nu känner jag att jag verkligen vill ha mer tid för skrivandet och vill kunna ägna mig lite mer helhjärtat åt det. Då kanske det inte riktigt funkar att satsa på en "karriär" som kräver allt av en och lite mer därtill. Så otroligt svårt...

Helgen - imorn blir det köttfondue hemma hos oss och jag har faktiskt redan handlat, sjukt planerat för att vara mig. Det kommer bli skoj, det vet jag. Jag får ju dricka rödvin :). Och träffa vänner (en parentes i sammanhanget).

Skrivarsalong - jag och bästa Johanna ska börja med skrivarsalong en gång i månaden. Det innebär att vi träffas, äter god brunch, godis och annat gott. Jag dricker kaffe, Johanna dricker te och så bara skriver så att tangentborden bränns bort. Och snackar skrivande förstås. Och så kanske jag får gosa lite med hennes Melker. Och med hennes katt.

4 kommentarer:

  1. Kul med alltihop. Och skrivarsalonger är bra, man behöver folk att prata med mellan meningarna. Ibland behöver får man dessutom en extra kick av att höra hur nån annan skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltid trevligt att få utbyta idéer. Därtill är det kul att kombinera umgänge och skrivande, två flugor i en smäll!

      Radera
  2. Det där med att ha ett jobb OCH kunna satsa helhjärtat på skrivandet är en balansgång.

    Än så länge har jag inga barn och inget bokkontrakt, så då blir det enklare.

    Men när kraven kommer från barn/förlag tror jag det kommer bli mycket svårare... Sedan skulle jag gärna ha författarföreläsningar (När jag väl blir utgiven) aka ännu mer tid som skulle behöva frigöras.
    Så. Svårt.

    /Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, inga barn och bokkontrakt är låååångt borta ;).

      Däremot så har jag nu bestämt mig för att gå en lite annan väg vad gäller jobb. Som det ser ut nu kan det komma perioder när det inte blir något skriva av whatsoever... utan det är bara jobb, jobb, jobb och knappt ens någon sömn och det mår jag inte så bra av. Men tror det här nya jobbet blir ett bra mellanting :)

      Radera